poniedziałek, 20 stycznia 2014

Jogurt!!!

Przeglądając fanpage Ewy Chodakowskiej, zobaczyłam świetnie wyglądający koktajl ( znaczy to chyba był koktajl, w każdym razie coś w tym stylu). Jakoż że mam ferie i totalnego lenia, stwierdziłam, że nie chce mi się wyciągać malaksera tylko dla jednej szklanki, więc stwierdziłam, że jogurt z owocami będzie idealnym zastępstwem( tak wiem, koktajl zastąpić jogurtem, brawo ja! ). Z soboty zostało jeszcze trochę chleba, który piekła moja mama, więc zrobiłam sobie z niego grzankę. Ojj już dawno nie jadłam tak pysznego i za razem sycącego połączenia!




Składniki:

  • jogurt naturalny 100-150 g ( w zależności, czy jecie więcej czy mniej ) 
  • płatki owsiane
  • słonecznik 
  • cynamon 
  • owoce, jakie tylko chcecie  ( ja użyłam mrożonych jagód i czarnej porzeczki (2-3 garście) do jogurtu oraz 1  brzoskwini z puszki i 1 mandarynki do "ozdoby", którą oczywiście w pierwszej kolejności zjadłam ;p) 
  • opcjonalnie jeżeli nie lubicie kwaśnych dań łyżeczka miodu ( ja nie dawałam)

Przygotowanie : 
Jeżeli owoce są mrożone, to trzeba je rozmrozić. Do miseczki wlewamy jogurt, dodajemy do niego wybrane owoce. Mieszamy, przekładamy do szklanki ( w miarę wysokiej) i wkładamy na mniej więcej godzinę do zamrażalki. Po tym czasie wyjmujemy naszą szklankę na wierz sypiemy płatki owsiane tak do 1 cm wysokości, to obsypujemy cynamonem, na który kładziemy resztę naszych owoców pokrojonych w kostkę, czy tak jak w przypadku mandarynki na te jej cząstki (?) czy jak to się tam zwie ;P. Całość posypujemy delikatnie słonecznikiem i jeżeli chcemy polewamy miodkiem. Rozgrzewamy suchą patelnię i kładziemy na niej kromkę chleba, najlepiej razowego, orkiszowego etc. Podpiekamy do czasu zarumienienia się. I już gotowe! Nie ma w tym nic a nic trudnego, a efekt jest niesamowity. 
fot. A.C

fot. A.C

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz